GOTET D'EMULSIÓ DE PATATA AMB BOTIFARRA DE CEBA DE @CarnisseriaNogales



Qui em coneixeu sabeu que m'agrada preparar aperitius i entrants en gotets. En conseqüència m'encanta tenir gots, gotes, bols, copes...de diferents formes i tamanys. Què hi farem! No tinc remei!
L'últim gotet que he preparat és el que us presento avui. Va formar part d'un sopar informal amb amics de fa unes setmanes. 
L'ingredient més important és la botifarra de ceba de la Carnisseria Nogales. La meva preferida! Pel meu gust, ningú la fa com la fa com ells.

L'emulsió de patata no és la primera vegada que la preparo. Fa temps vaig publicar una recepta amb pop...la recordeu? M'agrada moltíssim i penso que és molt versàtil. Va bé amb molts acompanyaments! 
Vinga, us explico la d'avui! 

INGREDIENTS: 

  • 1,5l d'aigua
  • 1 fulla de llorer
  • 1 i 1/2 culleradetes de sal
  • 500g de patates trossejades
  • 3-4 botifarres de ceba
  • 200g de nata de cuinar 
  • 30g d'oli d'OVE
PREPARACIÓ : 
  1. Poseu l'aigua al got i la fulla de llorer. Ho feu coure 15min/100º/Vel1.
  2. Afegiu 1 cdta de sal a l'aigua. Poseu les patates al cistell i el pop al recipient varoma. Tapeu i programeu 20m/Varoma/Vel1. Retireu el varoma i reserveu. Retireu el cistell i buideu el got. 
  3. Poseu dins el got la patata cuita, 1/2 cdta de sal, la nata, l'oli i el pebre. Programeu 3 minuts/70º/Vel4. Aboqueu l'emulsió de patata dins una màniga pastissera o el poseu en un bol. Reserveu. 
  4. Poseu a escalfar una paella al foc. Desfeu les botifarres i aboqueu el seu contingut a la paella. Aneu remenant sense parar, fins que veieu que està ben fet. Reserveu. 
  5. Repartiu el cremós de patata entre els gotets i poseu-hi damunt una culleradeta de botifarra de ceba desfeta. 
I...a gaudir d'un gotet deliciós! Us ho asseguro! 


Comentaris

  1. No tinc perdó!!!...m' encanta la botifarra...i no he provat aquesta...:=)MªAssumpció

    ResponElimina
    Respostes
    1. No tardis en fer-ho, Assumpció! T'encantarà!
      Petonets i molt bona setmana,
      Olga

      Elimina
  2. Quina pintassa que fa, me'l reservo per quan tingui convidats, 1 petó!

    ResponElimina
  3. Buen aperitivo Olga y muy logrado. Tomamos nota, ese no lo tenemos en el recetario.
    Un besito y buena semana.

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¡Gracias, Pilar! Con ingredientes sencillos...sin complicación.
      Un beso enorme,
      Olga

      Elimina
  4. Això ha d'estar de vici...amb botifarra cerdana quedarà top top🔝🔝

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja veuràs com sí! T'agradarà!
      Petonets i molt bona setmana,
      Olga

      Elimina
  5. Mmmm aquests gotets tenen un pinta espectacular! Aquesta emulsió de patata pinta mooolt bé! i la botifarra ja ho sabem! Ptnts

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!