TÀRTAR DE VEDELLA AMB FESTUCS I RUCA


Avui us porto el meu primer tàrtar!!! Sí, el primer! El primer fet per mi! 
Direu...t'agrada la carn crua? Doncs sí, m'agrada. Això sí, en poca quantitat. 
Recordo que quan era petita m'agrada pessigar la carn que tenia preparada la meva mare per fer mandonguilles. 



Fa uns dies feia neteja de revistes i vaig trobar dues de les que envia Nespresso. Les vaig tornar a mirar i vaig retallar unes receptes que m'havien passat per alt. Com pot ser que no m'hagués adonat? Em van agradar quasi totes! De fet...ja n'he fet dues i una tercera està en marxa. 
Una d'elles és aquest tàrtar. Divendres vaig comprar vedella a la Carnisseria Nogales, tenia recepta, tenia ganes de fer-la doncs...vinga, us explico!!!
Les proporcions dels ingredients les he adaptat al meu gust. 


INGREDIENTS: 

  • 100g de filet o bistec de vedella de gran qualitat tallat ben finet 
  • 1/2 ceba petita 
  • 20g de festucs
  • Una mica de julivert
  • Una bon grapat de fulles de ruca
  • Oli d'OVE
  • Flor de sal 
  • Pebre mòlt
PREPARACIÓ: 
  1. Tallem la vedella a dauets ben petits. Els disposem en un bol. 
  2. Tallem la ceba a dauets ben petits. Els afegim a la carn. 
  3. Tallem a trossets ben petits unes quantes fulles de ruca i una mica de julivert. Ho afegim a la carn. 
  4. Piquem els festucs amb el morter. Els afegim a la carn i ho barregem tot. 
  5. Incorporem l'oli d'oliva VE, el pebre mòlt i la flor de sal. Ho barregem molt ben barrejat. 
  6. Ho presentem en un plat ben bonic posant a la base unes fulles de ruca. 
I...a gaudir! Us asseguro que us encantarà! És espectacular! 



Comentaris

  1. Ja saps que avui no té la compro la recepta!

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  2. Una buena propuesta como receta veraniega. Buena carne, bien fresquito y a disfrutar. De trabajo el mínimo ¿que más se le puede pedir a una receta?
    Gracias por la sugerencia
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. ¡Gracias por tus palabras! La verdad es que nos encantó y...¡se prepara en un plis plas!
      Besos,
      Olga

      Elimina
  3. Jo que no sóc massa de carn, en canvi si de tàrtar (estrany no?) EL tàrtar és un plat que a casa en fem (no molt sovint, però més que carn a la paella)
    El proper cop hi afegeixo festucs, m'agrada el toc! Ptns

    ResponElimina
    Respostes
    1. Em penso que a partir d'ara el prepararé més sovint! Ens ha agradat molt!
      Petonets,Marta!
      Olga

      Elimina
  4. Doncs si, la carn crua ens encanta a casa, sempre faig carpaccio de vedella i el tartar de tonyina però aquest teu m'ha fet venir salivera

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi em fa falta posar-me amb el tàrtar de tonyina. Aviat ho faré!
      Petonets i gràcies per la visita,
      Olga

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!