ESCRITA AMB FESOLETS DE L'ULL NEGRE I PATATES

 



Vaig descobrir els fesols de l'ull negre aquest estiu i em van agradar molt. Els que vaig cuinar fa unes setmanes els vaig comprar l'última vegada que vaig anar al Mercat de Tortosa, cap allà el mes de setembre.  
No sabia com fer-los...buscava per aquí i per allà i no m'acabada de decidir. La llumeta se'm va encendre el dia que vaig comprar escrita (ratjada)...ja està, ja ho tinc! 


L'escrita m'agrada molt i la compro de tant. No l'he après a cuinar de la meva mare, sinó de la meva sogra. Fa uns anys vaig publicar la recepta d'escrita amb patates, que és la que cuino la majoria de vegades. Ara em venia de gust preparar-la de manera diferent! Vaig preparar ingredients, em vaig organitzar i...a la feina. Vinga, us explico!  
Veureu que els ingredients són una mica a ull...varieu-les segons preferiu més o menys peix, patates i fesols. 

INGREDIENTS (4p): 
  • 750g aprox d'escrita talla a trossos 
  • 3 patates grosses 
  • 4 grapats de fesols de l'ull negre cuits 
  • 1 ceba grossa
  • 2 tomàquets de penjar ratllats o trossejats 
  • 3 alls 
  • Farina per arrebossar una mica l'escrita 
  • 1 fulla de llorer
  • 1l aprox. d'aigua o brou suau de peix
  • Oli OVE
  • Sal
  • Pebre mòlt
  • Picada: pa torrat, avellanes, una miqueta de julivert i 1 polsim de pebre roig picant (opcional)

PREPARACIÓ: 

1.Salpebrem l'escrita i l'enfarinem. Trossegem la ceba (al tamany que més us agradi) i ratllem/trossegem les tomaques. Tallem les patates, esqueixant-les. Reservem. 

2.En una cassola posem a escalfar l'oli i els alls. Quan l'oli està calent daurem uns minuts (molt poc) els talls d'escrita. Els reservem a banda i retirem els alls. 

3.Ara és el moment de sofregir suaument la ceba i la tomaca durant uns 5-8 minuts. A continuació incorporem les patates tallades i ho remenem molt bé. Deixem que es cuinin així uns 5 minuts aproximadament. 

4. Tot seguit aboquem l'aigua o brou de peix (el que preferiu) i ho portem a ebullició. Quan hagi arribat a bullir afegiu els fesols, l'escrita i baixeu el foc, que es cogui suaument. 

5. Preparem la picada i la incorporem a la cocció. 

6. Quan finalitza la cocció ho deixem reposar una bona estona abans de servir. 

És un plat senzill, dels de cullera i plat únic. M'encanten aquest tipus de plats! I a vosaltres? 



Comentaris

  1. Un plat complet i boníssim! Amb picada i una bona estona de repòs... un plat dels que agraden aquí😊

    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  2. Hola Olga. Mira per on, jo si que coneixia els fesols perquè són els que comprava la meua sogra, però no a València. Vivien a Extremadura, però ella era d'Albacete i no sé d'on tenia el costum d'emprar-los. La seua cuina era una mescla de les dos regions i cuinava les llegums com ningú. Al vindre a viure aquí, no va canviar massa. El que era graciós era el nom, "muchachillos con chaleco" .
    El que no he sentit mai és anomenar a la ratjada "escrita". He vingut sense saber què era. Un guisopo d'allò més bo.
    Podem posar el pa a taula i mullar o no, però gaudir, de segur.
    Besets.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!