PA DE BOSTON DELS FOGONS DE LA BORDETA #1bloc1recepta




En uns dies farà el bloc La Cuina de l'Olga complirà 11 anys. 
La recepta que us porto avui és un petit homenatge a un bloc molt especial per a mi, el que considero una mica "el culpable" de que m'engresqués a formar part d'aquest món bloguer. 
El bloc en qüestió és Els Fogons de la Bordeta. Per aquella època proposaven el repte mensual de La Recepta del 15
Recordo que les meves primeres aportacions les vaig fer enviant un document word i una fotografia (bastant malament feta, ho reconec). 
A la vegada, a l'escola fèiem una activitat de formació per crear el bloc i llavors és quan em vaig engrescar a engegar el meu.  
I mireu, aquí estic! Resistint! El món de les xarxes socials i la immediatesa de la imatge no em fan decaure i continuo tenint energia per publicar al bloc. 
Desitjo que sigui per molt temps més, tot i que ja se sap...no podem dir res, no podem assegurar res. 

La recepta que us porto és la d'un dels primers pans que em vaig engrescar a fer, el pa de Boston dels Fogons de la Bordeta. És una recepta d'èxit assegurat, de les que triomfa. 
Sempre l'he cuit utilitzant un motlle de vidre Pyrex, aquesta última vegada el vaig coure dins de la cassola de ferro Le Creuset. 
Aquesta última vegada el vaig fer incorporant farina integral. Fins ara sempre ho havia fet amb farina normal. El resultat...us el podeu imaginar! 

Vinga, us ho explico! 

INGREDIENTS: 
  • 250g de farina integral
  • 375g de farina d'ús comú
  • 10g de sal 
  • 7g de llevat sec de forner o 21g de llevat fresc
  • 475ml d'aigua 
PREPARACIÓ: 

1. En un bol gran posem les farines, la sal i el llevat (si és fresc, el desfem amb les mans). 

2. Afegim l'aigua i ho anem barrejant amb una cullera. Ho barregem fins que integrem molt bé tots els ingredients. No ha de quedar llisa i perfecta! 

3.Cobrim el bol amb film transparent untat amb oli i ho deixem reposar tota la nit a temperatura ambient (d'un dia per l'altre, unes 12h). 

4. Escalfem el forn a 250º i dins col·loquem una cassola de ferro amb la tapa posada,  per que s'escalfi molt i molt. 

5. Agafem un drap de cotó i l'enfarinem molt generosament. Aboquem la massa a sobre del drap i amb l'ajuda del drap enfarinat formem una bola. Hem de tenir en compte que els plecs de la massa seran la base del pa. 

6. Amb molta cura treiem la cassola del forn, la destapem i aboquem la massa (els plecs han de quedar baix!). Tapem la cassola i ho fem coure 30minuts a 250º. Passats aquests 30 minuts, destapem la cassola i continuem la cocció uns 15-20 minuts més. Veurem que està dauradet!

7. Una vegada finalitzada la cocció, retirem immediatament el pa de la cassola i el deixem refredar sobre una reixeta. 

I ja està! Us costarà esperar-vos a que estigui fred per tallar-lo i tastar-lo però ja veureu que l'espera haurà valgut la pena! 





 

Comentaris

  1. Per molts anys Olga. Avui he entrat al blog després de mooolt de temps. Amb enyorança després
    de participar ahir en un taller de pastisseria. Tant de bo tornessin aquells temps....i fer trobades-

    ResponElimina
  2. 11anys ja!!!!
    11 anys de relació fillola-padrina bloguera que cada vegada és més maca.
    Continua sent com ets, publicant com publiques… i fent pans com
    el que avui has fet!
    Avui no és ptnts… avui és abraçada 🤗
    Glòria

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!