DUES VERSIONS DE SOPA DE POLLASTRE I COLIFLOR

 


Començo setmana amb una recepta que en pocs dies he cuinat dues vegades i que, la veritat, m'ha agradat moltíssim (no hagués estat així, no la compartiria amb vosaltres). 
Es tracta d'una sopa de coliflor amb pollastre. Bona, no...boníssima! 
M'he engrescat bastant a cuinar la coliflor de diferents maneres i estic xalant molt. A Cookidoo (la plataforma de receptes de Thermomix) trobes moltíssimes propostes amb l'ingredient que vols cuinar. 


Al bloc trobareu aquestes  altres receptes: 

La sopa que us porto avui l'he fet en dues versions:
- la primera vegada que la vaig fer vaig eliminar de la llista d'ingredients l'api i el gingebre. 
- la segona vegada que la vaig fer (per una classe onlina) vaig incorporar els ingredients que la primera vegada havia obviat (no amb tota la quantitat) i a més a més, vaig incorporar una mica de patata i boniato (reduïnt quantitat de coliflor). 


Us he de dir que em quedo amb aquesta segona versió. Em va agradar més que la primera! 
La recepta original demanava pit de pollastre i jo vaig posar cuixa. M'agrada més! Es cuina al vapor, per tant, és més lleuger. 
Vinga, us explico! 

INGREDIENTS: 
  • 100g de porro tallat a rodanxes
  • 1 all
  • 20g d'api en trossos 
  • 10g de gingebre fresc pelat i a trossets petits
  • 300g de branquetes de coliflor tallades a trossos petits (uns 3cm)
  • 100g de patata tallada a dauets petits 
  • 100g de boniato tallat a dauets petits 
  • 150g de pastanagues tallades a rodanxes d'uns 5cm
  • 600g de brou de verdures o aigua i concentrat de pollastre. 
  • 40g d'oli OVE
  • 1polsim de sal 
  • Cúrcuma 
  • 500g de cuixa o pit de pollastre tallat a trossets petits
  • 1 polsim de julivert per decorar 
PREPARACIÓ THERMOMIX: 

1.Posem dins del got el porro, l'all, el gingebre i l'api. Ho trossegem 5segons/Vel.7. 
2.Incorporem l'oli d'oliva i sofregim 6min./120º/Vel.1.
3.A continuació incorporem la coliflor, la pastanaga, la patata, el boniato, l'aigua o brou de pollastre i ho empolvorem amb cúrcuma (al vostre gust). Al varoma posem el pollastre i l'empolvorem amb cúrcuma. Ho tapem i el col·loquem a la tapa. Ho fem coure 20 minuts/Varoma/Vel.1. 
4.Quan acaba la cocció, retirem el varoma i disposem el pollastre en un sopera. A continuació aboquem el brou amb les verdures. 
5.Ho servim i ho empolvorem amb julivert (al nostre gust). 

PREPARACIÓ TRADICIONAL: hauríeu de seguir més o menys els mateixos passos...sofregit inicial de les verdures (ben trossejadetes, ben petites) i després cocció. El pollastre, fet a la planxa i incorporat els últims minuts de la cocció de la sopa. 

Desitjo que us hagi agradat i que us animeu a preparar-la. Ja em direu què us sembla! 



Comentaris

Publica un comentari a l'entrada

Digue'm què opines!!!